Om SSSF

Sandnessjøen seilforening ble etablert i 1993 av ei lita gruppe seilinteresserte personer fra Sandnessjøen, Dønna og Leirfjord. Aktivitetsnivået i foreninga er stigende, og foreningen har nå omkring 28 medlemmer som kommer fra Alstahaug, Leirfjord, Dønna, Nesna,  Mo i Rana, Korgen, Vefsn, Oslo. Noen av våre medlemmer er underveis i varmere strøk.

Helgeland, med sine fjorder, fjell og øyer, har en vakker kystlinje. Området er et eldorado for seilinteresserte, og det er mange fine turmål å velge blant. Det er for eksempel Vegaøyene, Lauvøy, Lovund, Træna, Åsvær, Myken, Herøy, Dønna, Nesna, Lurøy og Rødøy (med Klokkergården), samt noen av de flotteste fjorder i hele Norge.

Sandnessjøen seilforening arrangerer turer, regattaer og andre fellesarrangement i løpet av sesongen. I den mørke årstida fokuseres det på kursing i seiling og sikkerhet, kåseri om seilturer til eksotiske himmelstrøk, planlegging av neste sesong og andre aktiviteter. Foreninga er et møtested for de som ønsker å diskutere seiling, båt, motor, kjøp og salg, småbåthavn, gjestehavn, båtpuss og mye annet.

Sandnessjøen seilforening arrangerer Træna Ocean Race, en eksotisk regatta til Træna i samarbeid med Trænafestivalen.

13 tanker om “Om SSSF

1. Heissann.

er det fortsatt behov for mannskap for TOR 2013?
    jeg er seilbegeistret, har RYA skipper sertificat, friluftsentusiast, arkitekt og for tiden fortsatt uten båt:)
    vil gjerne være med på seilasen til Træna…

Solrik hilsen fra Tjøme,

Carsten

2. Hei og godt nytt år.
    Jeg savner kontaktinformasjon fra dere for utsendelse av nyheter og informasjon om Sail Race System og «Det store Seilløftet»

Hans Petter Jensen
    SEILmagasinet

3. Hei! Bare lurte på om det var noen i foreningen som var intr i å leie ut en båt til sommeren. Er på utkikk etter en relativt liten båt. (under 32 fot gjerne en maxi, if e.l. Ta ev kontakt på mail: haavar.kvisberglien@gmail.com

4. Hei
    Er det mulig å få kjøpt 3 stk t-skjorter (xl) fra Træna Ocean Race 2014.

Lars Kåre Valla

• Hei
      Godt nuttår!
      Beklager sent svar. Ja, vi har flere t-skjorter liggende. Lys blå. Har videreformidlet ønsket ditt til Grete Iversen som er materialansvarlig hos oss, hun tar kontakt.

mvh

SNorre Sørensen (tlf: 41572001)

• Hei
      Godt nyttår!

mvh

Snorre Sørensen (tlf: 41572001)

5. Søker en som har lyst til å være med å seile fra Oslo(fjorden) via kontinentet til Kanari Øyene. Deler på måt, havne og diesel forbruk kostnader estimert til kr. 225 pr dag. Avgang slutenav juli ankomst Kanariøyene ca midten av oktober 2016
    Båten er en Hanse 371 – 2000 model klargjort for jordomseiling sunshine rute.

Interesserte vennligst ta kontakt med meg på tlf/sms eller email.
    48034840 / marinus.zande@gmail.com

6. Eg planlegg å seila frå Stavanger til Helgeland i sommar (juli-august) og leggja opp båten ein stad på Helgelandskysten til neste år. Kjenner nokon til muligheter for det, i området Brønnøysund – Sandnessjøen? På sjøen eller på land. Båten er Vindø 995, 33 fot, ca 6 tonn.

7. Eg planlegg å seila frå Stavanger til Helgeland i sommar (juli-august) og leggja opp båten ein stad på Helgelandskysten til neste år. Kjenner nokon til muligheter for det, i området Brønnøysund – Sandnessjøen? På sjøen eller på land. Båten er Vindø 995, 33 fot, ca 6 tonn. Kontakt: eilef.gard@gmail.com